jueves, 19 de diciembre de 2013

Workshops d'Iniciació a Arduino!

Com vaig comentar a la darrera entrada he impartit (4 vegades) un workshop d'iniciació a Arduino al MOB gràcies a Made!



 
La resposta a la convocatòria va sobrepassar les expectatives inicials, tant que per a que tots els interessats poguessin prendre part vaig realitzar dos edicions del workshop amb 2 torns de matí i tarda cadascún. Al voltant d'unes 50 persones en total! 



 
L'objectiu del taller era el d'introduir als assistents en el món d'Arduino desde zero. Amb material reciclat vaig preparar (amb molt de carinyo ;-) ) uns kits amb els que es construia una "reducció" del unoStringSynth, composats unicament per un potenciometre, un polsador, un led i un altaveu: el melodyCricket!



El muntatge realitzat al taller era sencill i en realitat era més aviat l'excusa per desobrir funcionalitats bàsiques alhora de programar un Arduino. Val a dir que hi havia assistents de tots nivells; desde els que només n'havien sentit el nom fins a d'altres que tenien en marxa projectes realment interessants.



El meu objectiu alhora de desenvolupar el taller era que tothom pogués finalitzar el muntatge per igual i alhora que veiessin que es podia fer i que no amb un Arduino.



Vaig producrar d'il.lustrar alguns conceptes d'electrònica amb l'ajuda d'un oscil.loscopi per software. També nocions de programació en el llenguatge d'Arduino. Em vaig adonar però que 3 hores, que d'antuvi semblen molta estona, però passen volant i per a que tothom pugui completar el muntatge no sobra gaire temps.



Un cop acabat el taller els assistents em van transmetre la seva opinió i la resposta que vaig rebre va ser molt alentadora! Sens dubte faré més workshops per aprofundir més en Arduino i introduïr altres entorns com Processing o PureData més endavant.



Per acabar us deixo aquesta imatge: aquí tenim a un petit gran geni (l'On Sakamoto) en brassos de l'eixalabrat que impartia el taller (un servidor).


Salut i fins la propera!

No hay comentarios:

Publicar un comentario